onsdag 22 december 2010

GOD JUL plus annat svammel

Vindö 28 i sitt rätta element


Ja det lackar emot Jul, hmm undrar var det uttrycket kommer från. Självfallet måste det innebära att vi nu ska förbereda oss på att Lacka våra undersköna damer inför den kommande våren och sommaren.

För egen räkning fortsätter jag med min "Tegelsten" om farfar dennes söner och de båtar som blivit produkten av deras liv. Sakta men säkert knyts kontakter när o fjärran med ägare till Vindö båtar och andra som har lämnat varvet på Vindön.

"S/Y Esther" börjar ta form på papperet i allt större mer överskådlig form. Förfrågningar har gjorts på mahogony i mängd som kommer att gå åt. Allt medan jag med ljus och lykta (snarare en 1000 watts sökarlampa) söker efter en mast med tillhörande rigg då dessa saknas.

Mitt engagemang i VYC tycks även det öka i omfattning, mer om detta efter deras årsmöte i Mars. Min förhoppning är att jag på något sätt ska kunna bidra med något användbart.
Bloggbilderna den här gången har en del år på nacken.


Vindö 30 sjösätts vid Sundsandviks Båtbyggeri 196?.

Vindö 30 i modern form.

GOD JUL önskar jag så alla läsare,
med eller utan maritima drömmar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar