onsdag 19 januari 2011

K-märkt Vindö


Under de senaste åren har det blivit allt mer eftersökt att få den gamla pärlan k-märkt vilket nu också skett med en Carl Andersson ritad Vindö 30 från 1964. Tanken slår mig att det är den kvaliten som jag ska eftersträva i min renovering av S/Y Esther. Tyckte dock att det var på sin plats att lägga in en länk till tidningen Bohuslänningen som i dagens nummer skriver om detta. Det är Jan Sundström i Göteborg som äger och vårdar denna båt.




http://bohuslaningen.se/nyheter/orust/1.1091470-tva-orustbyggda-batar-k-markta

TV8 tror jag det var hade en serie båtprogram och där visades denna fina och mycket ovanliga Vindö 18. Till skillnad från de vanliga V18"Jullen" har denna båt en sk kryssarakter. Enligt uppgift byggdes bara tre båtar med detta skrov.

I Stockholm har det varit ordentligt töväder ett par dagar nu även om det idag är minusgrader vilket båda gott inför den kommande våren och allt arbete som väntar mig. Krafttag ska nu tas med vår Vindö.

som vid vårt sista besök på Söbben var ganska översnöad. Flera av mina läsare har kanske sett henne där bakom häcken i vår trädgård.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar